O firmie MagikINFO

Jesteśmy czeską spółką MagikINFO s.r.o., która tworzy oraz dystrybuuje system MagikINFO, narzędzie przeznaczone do zarządzania Twoim środowiskiem IT. Działamy na polskim, czeskim i słowackim rynku. Naszymi klientami są firmy prywatne oraz organizacje z sektora publicznego. Jesteśmy firmą dynamiczną i zawsze staramy się spełnić oczekiwania klientów.

Slider

23.5.2018 - Nowa wersja MagikINFO 15.5

Mamy przyjemność przedstawić Państwu nową wersję systemu MagikINFO 15.5, która zawiera wiele ciekawych funkcji: nowe raporty w module Majątku IT, synchronizacja z Active Directory, zmiany w związku z wytycznymi RODO i wiele innych.


Nowości w MagikAUDIT/MagikMONITOR 15.5

Synchronizacja z Active Directory

Synchronizacja z Active Directory (AD) została znacząco usprawniona i otrzymała nowe funkcje:

  • Zunifikowano ustawienia połączenia z AD dla komputerów oraz osób.
  • Dodano wsparcie wielu domen - dla komputerów oraz osób można ustawić dowolną ilość domen lub kontenerów, które będą synchronizowane.
  • Automatyczne zmiany stanu komputerów usuniętych z AD - system potrafi automatycznie zmieniać stan na Usunięty w przypadku komputerów, które zostały usunięte lub wyłączone w Active Directory. Ta funkcja jest opcjonalna, ale włączenie jej umożliwia uniknięcie podwójnego usuwania komputerów z AD oraz bazy MagikINFO.
  • Wczytanie nowych komputerów z AD i zapisanie ich DB – do bazy danych mogą być zapisywane nowe komputery znalezione AD, jednak nie zostały jeszcze zaudytowane. Można tak mieć rozeznanie we wszystkich komputerach w AD w kontekscie audytu lub monitoringu.
  • Automatyczną synchronizację można obecnie ustawić nie tylko dla osób, ale również dla komputerów.

 

Konsola MagikINFO w trybie uniwersalnym 32b/64b

Konsola MagikINFO obecnie zawiera automatyczne wykrywanie platformy systemu operacyjnego (32b/64b). Tryb 64-bit umożliwia większe wykorzystanie pamięci operacyjnej, co jest dużą wygodą szczególnie w przypadku dużych baz danych.

 

Nowa generacja agenta MagikMONITOR

Agent monitoringu zostal napisany od zera. Nowa platforma umożliwia sprawniejsze działanie oraz dostarcza szersze możliwości rozwoju w przyszłości. Nową wersję cechuje jeszcze niższe niższe wykorzystanie procesora, niż w poprzednich wersjach. Agent monitoringu zbiera dane z wszystkich powszechnie używanych przeglądarek: Internet Explorer, MS Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Dodatkowo udoskonaliliśmy kompresję screenshotów oraz dodaliśmy opcję wyświetlania komunikatu o włączeniu monitoringu podczas startu agenta (RODO).

 

Nowości w module Majątku

Raporty w postaci list majątku, kart, specyfikacji, protokołów przeniesienia, ... można uruchamiać bezpośrednio z ekranu Majątku. Dodatkowo Działania na majątku umożliwiają generowanie raportów bezpośrednio z formularza działania, tym samym znacząco usprawnić cały proces. Dodatkowo dodano ustawienia, które umożliwiają ustawienie domyślnego raportu dla poszczególnych działań. Utworzono również nowe raporty, gdzie większość ma wariant karty (jedna pozycja na jednej stronie) oraz listy (skrótowy raport, lista pozycji na jednej stronie). Dodatkowo pojawił się raport dla kodów kreskowych.

raporty majatek

 

Zmiany w związku z RODO

W związku z rozporządzeniem RODO (GDPR) do systemu zostały dodane funkcje monitorowania modyfikacji w katalogu osób oraz anonimizacja danych użytkowników. System MagikINFO dostarcza administratorowi narzędzia pozwalające na realizację wytycznych nałóżonych na administratora, tutaj więcej informacji.

 

Nowości w Portalu MagikINFO/MagikHELPDESK 15.5

Nowe sposoby zatwierdzania zgłoszeń

Dodano nowe opcje zatwierdzania zgłoszeń. W nowej wersji można ustawić dla każdej kategorii, czy wystarczy by prośba została zatwierdzona przez jednego z przypisanych zatwierdzających, czy wszyscy zatwierdzający muszą wyrazić zgodę, by móc pozytywnie zamknąc dane zgłoszenie.

 

Formatowanie pól użytkownika

Pola użytkownika, które mogą być dodane do dowolnych kategorii można obecnie również formatować graficznie. Można zmieniać wszelkie atrybuty nazwy pola lub samego pola. Do dyspozycji są wszelkie tagi HTML, można więc zmieniać wielkość pisma, kolor, pogrubiać i wiele innych. Dodano opcję określania kolejności pól umożliwiającą ich lepszą organizację.

 

 

Toolbox

W Strefie Klienta pojawiła się nowa sekcja narzędzi pomocniczych. Klientów z maintinance zapraszamy do sprawdzenia Toolbox.

W toolbox-ie znajdą Państwo między innymi program InvGen umożliwiający zbiorcze generowanie wielu podobnych pozycji do Majątku (np. 100 pendrive za pomocą jednego kliknięcia).