Nowości w MagikINFO

Nowości

Nowości w systemie MagikINFO

System MagikINFO rozwijany jest od 1999 roku. Pierwsza wersja opublikowana została pod nazwą PCinfo w roku 2000 i do 2005 roku aplikacja była rozwijana w środowisku Delphi. W 2008 roku została podjęta strategiczna decyzja o przejściu na platformę Microsoft.NET. Trzy lata później wydano w roku 2011 wersję 9.0 pod nową nazwą MagikINFO. W roku 2022 do portfolio modułów dołączył nowy moduł MagikSIGNAL.

Slider

Nowości w MagikINFO 17.0

Nowości w MagikAUDIT 17.0

Nowy dashboard Majątku

Nowy ekran wyświetlający dane statystyczne dotyczące majątku w organizacji. Wykresy reprezentują liczby pozycji majątku wg typu, lokalizacji lub stanu. Wyświetlane są również ilości działań we wskazanym przedziale czasu. Dane można również filtrować wg wybranych parametrów.

 v17 DashMaj

 

Akcesoria majątku

Akcesoria umożliwiają prostsze oraz szybsze ewidencjonowanie takiego majątku, który z racji na swój charakter lub cenę, nie warto ewidencjonować jako niezależną pozycję. Na przykład torba lub stacja dokująca może być ewidencjonowana jako akcesorium laptopa; ładowarka oraz etui będzie akcesorium przypisanym do komórki.

v17 PPmaj2

 

Automatyczne wykrywanie typu komputera

Typ komputera wykrywany jest podczas importu wyniku z audytu. W Majątku, Administracji komputerami oraz na Dashboardzie są komputery wyświetlane jako stacjonarne, przenośne, serwery oraz wirtualne. Wykrywanie typu komputera jest wykonywane automatycznie za pośrednictwem agenta audytowego.

 

Nowa administracja komputerami

Zaimplementowaliśmy graficzne oraz funkcjonalne zmiany na jednym z najważniejszych ekranów w aplikacji - Administracja komputerami. Elementy sterowania przeniesiono do panelu z lewej strony a dodatkowo pojawiła się sekcja umożliwiająca szybkie filtrowanie urządzeń wg ich stanu lub typu.

v17 AdmPC

 

Oznaczanie ulubionych pozycji w majątku oraz Administracji komputerami

Dodaliśmy opcję szybkiego zaznaczania Ulubionych pozycji w Majątku oraz w Administracji komputerami. Obiekty można oznakować gwiazdką i tym samym dodać do Ulubionych. Funkcja może być przydatna, kiedy planujemy działania na wybranych pozycjach, ale czekamy na odpowiedni moment (przyjęcie sprzętu na magazyn, przeniesienie sprzętu do innego działu, itp.). Ulubione pozycje są indywidualne dla każdego użytkownika konsoli.

 

Historia majątku

W Majątku pojawił się nowy raport wszelkich działań na majątku organizacji. Raport zawiera działania takie jak np. wprowadzenie do użytkowania, naprawy, przesunięcia i wycofanie. W raporcie można ustawiać filtry wg dowolnego atrybutu, można więc wyświetlić działania związane z wybranym użytkownikiem, filtrować wg okresu czasu, typu działania itd.

 

Powielanie majątku

Powielanie majątku umożliwia zdecydowanie szybsze wprowadzanie nowych pozycji, kiedy są one podobne do już istniejących wpisów. Powielanie powoduje skopiowanie cech wybranej pozycji takich jak klasa, typ, nazwa, lokalizacja, itd.

Oprócz powyższych wersja siedemnasta zawiera ponad 20 kolejnych ulepszeń, kolorowe wyróżnienie filtrów, nowe kolumny w Zbiorczych wynikach, itd.

Nowości w Portalu/MagikHELPDESK 17.0

Wydajemy zupełnie nową wersję aplikacji MagikHELPDESK. Wprowadzamy liczne zmiany w interfejs, który teraz dynamiczniej reaguje na kliknięcia, oferuje nowoczesny styl prezentowany przez wiele tematów graficznych. Zmiany jednak nie ograniczają się do interfejsu, gruntowną przebudowę przeszło również zaplecze aplikacji. Zastosowaliśmy technologie zgodne z aktualnymi trendami, takie jak AJAX, nowoczesny javascript, czy HTML5. Wynikiem jest płynniejsze i szybsze działanie aplikacji, nowe funkcje a przy okazji praca w przyjemniejszym środowisku.

Nowy design

  • Nowoczesny interfejs
  • Wysuwane menu z lewej strony jest dostępne z każdego miejsca w systemie.
  • Nowe tematy helpdesku (włącznie z ciemnymi tematami).
  • Nowy główny ekran - dashboard.

MagikINFO Helpdesk dashboard

 

Wsparcie dla HTML

  • Formatowanie tekstu zgłoszenia.
  • Wklejanie obrazków ze schowka do tekstu zgłoszenia.
  • Wyświetlanie HTML na listach zgłoszeń.
  • Formatowanie HTML w powiadomieniach mailowych (zawierają załączone obrazki).

Wsparcie dla HTML

 

Pilnowanie SLA

  • Lepsze opcje pilnowania SLA
  • Zarządzanie czasami przejmowania zgłoszeń.
  • Automatyczne wysyłanie powiadomień o nieprzypisanych zgłoszeniach.
  • Automatyczne wysyłanie powiadomień o nierozwiązanych zgłoszeniach.

request detail

 

Praca z tabelami

  • Tabelki umożliwiają eksport do różnych formatów (xlsx, docx, pdf itd.).
  • Panel wyszukiwania w tabelach.
  • Nowe opcje filtrowania danych.

 guidePL tablemenu dark

 

Pilnowanie sesji użytkownika

  • Odliczanie czasu do wygaśnięcia sesji.
  • Powiadomienie jeżeli zostaje ostatnia minuta do wygaśnięcia sesji.
  • Opcja przedłużenia sesji.
  • Automatyczne wylogowanie po wygaśnięciu sesji.

 session timeout

Ewolucja, nie rewolucja

  • Zmiany i ulepszenia znacznie poprawiają przejrzystość.
  • Zasady pracy z Helpdeskiem zostały identyczne.
  • Intuicyjna praca z systemem dla użytkowników oraz menadżerów.

guidePL reqadmin

 

Kolejne nowości

  • Ewidencja kosztów - wiele pozycji do zgłoszenia.
  • Nowe kolumny widoczne podczas przypisywania majątku do zgłoszenia (nr ewidencyjny, seryjny, itd).
  • Nowe raporty w Konsoli (Przegląd, Koszty).
  • Nowy, bardziej przejrzysty formularz Przypisania kategorii.
  • Panel działań w szczegółach zgłoszenia.
  • Informacje o komputerze w zakładkach.
  • Dokładną listę zmian można znaleźć w changelogu.