nowości w wersji 18.5
Nowości dotyczące wszystkich modułów
Optymalizacja warstwy danych
W aplikacji została przeprojektowana warstwa bazodanowa. Ta zmiana dotyczy wszystkich ekranów i zapewnia szybszą pracę z danymi w całej aplikacji. Również zapytania i transakcje związane z importem danych do bazy danych, zwłaszcza import wyników audytu i monitoringu, zostały zoptymalizowane. Przeglądowi poddano także poszczególne typy danych w bazie danych, co powinno przyczynić się do zwiększenia szybkości pracy z danymi ogólnie.
Nowości w module MagikAUDIT
Baza danych zarządzania konfiguracją (CMDB)
Majątek MagikINFO już wcześniej spełniał bardzo ważną rolę w organizacjach, umożliwiając bardzo szczegółową, a zarazem kompleksową ewidencję majątku. Majątek zawiera nie tylko dane pozwalające na identyfikację urządzenia, ale również całą jego historię (wydanie, przeniesienie, zdanie, itp.), wszystkie naprawy, serwis i zaplanowane/zrealizowane przeglądy. Teraz w nowej wersji doszło do dodania funkcjonalności bazy zarządzania konfiguracją, czyli CMDB. Nowa funkcjonalność umożliwia tworzenie dowolnych relacji pomiędzy pozycjami majątku.
CMDB pozwala nie tylko na ewidencję zależności pomiędzy systemami i urządzeniami, ale główną wartością dodaną jest łatwa i skuteczna analiza ryzyka oraz szukanie przyczyn awarii na podstawie obserwarcji skutków.
Nowości w Majątku
W wersji MagikINFO 18.5 zmieniliśmy interface zarządzania majątkiem. Z lewej strony znajduje się teraz nowe menu, które umożliwia dostęp do działań. Z jego poziomu łatwo zrealizujemy przesunięcie zaznaczonych pozycji, wprowadzenie naprawy czy przypisanie dokumentu.
Przekazanie wybranych pozycji majątku
W nowej wersji dodaliśmy opcję przekazania wybranych pozycji majątku przez portal. Tym samym użytkownik ma do dyspozycji dwie możliwości - może potwierdzić posiadanie całego sprzętu lub przekazać tylko wybrane pozycje. Otrzymuje on maila z prośbą o zatwierdzenie posiadania przekazywanego majątku i wtedy potwierdza, zaprzecza lub dopisuje dowolną notatkę, kończąc proces.
Nowości w module MagikMONITOR
Nowe raporty w wynikach monitoringu
Nowe raporty zostały utworzone na podstawie raportu "Oś czasu" i łączą dane z monitoringu aplikacji oraz stron www. Do dyspozycji są raporty szczegółówe oraz bardziej ogólne. Specyficzną cechą nowych raportów jest opcja zawężenia zakresu czasu, z którego chcemy widzieć wyniki. Możemy tym samym wyświetlić wyniki np. od godziny 8.00 do 16.00.
Kolejną unikatową cechą nowych raportów jest wyświetlanie pauz, czyli czasu, przez który nie używano żadnej aplikacji albo nie odwiedzano żadnej strony.
Nowości w module MagikINFO portal / MagikHELPDESK
Zastępstwa za nieobecnych serwisantów Helpdesku
Nowa wersja MagikHELPDESK umożliwia ustawienie zastępstwa za serwisanta, który jest na urlopie, chorobowym lub w podróży służbowej. Zastępstwa można planować z wyprzedzeniem, ustawić serwisanta zastępującego, datę końca zastępstw, kategorie, w których zastępuje. Można wybrać różnych zastępców do różnych kategorii nieobecnego serwisanta. Tworzenie zastępstw jest proste i szybkie. Zastępstwo może określić sam serwisant lub jego menadżer. System już sam zatroszczy się o delegacje zgłoszeń do zastępców, przypisze, a później obierze im kategorie w których zastępują.
Nowe uprawnienia dostępu do majątku z Portalu
W katalogu Osób można teraz ustawić dodatkowe uprawnienia do Majątku na poziomie Portalu. Użytkownik może mieć uprawnienia do wszystkich danych, do danych z wybranych jednostek organizacyjnych i lokalizacji. Wszystkim użytkownikom możemy nadać uprawnienia do przekazanego im majątku i historii przekazań.
Wiele skrzynek mailowych do zasilania kolejek w Helpdesku
Serwer Komunikacyjny MagikINFO umożliwia wielokrotne uruchomienie i tym samym pobieranie maili w postaci nowych zgłoszeń do HD (POP3, IMAP, OAUTH2). W nowej wersji oprócz mechanizmu kategoryzacji zgłoszeń na podstawie tematu maila dodano opcję konfiguracji domyślnej kategorii, do której trafią zgłoszenia. To umożliwia łatwo uzyskać efekt, by każda skrzynka mailowa posiadała swoją kategorię w Helpdesku.
Oraz inne drobne ulepszenia…
- Nowy raport "Konsole MagikINFO" - wyświetla wersje Konsoli oraz nazwy komputerów, na których je w sieci zainstalowano.
- Przebieg aktualizacji bazy jest teraz sygnalizowany paskiem postępu, a wynik aktualizacji jest szczegółowo zapisywany w logu.
- W module licencji pojawiła się nowa pozycja: Model licencjonowania (On-premise/Saas).
- Nowe menu wyboru raportu monitoringu.
- Opcja w Helpdesku umożliwiająca otwieranie szczegółów zgłoszenia w tej samej zakładce.
- Ulepszenia na formularzu nowego zgłoszenia w Helpdesku.
- Włączono opcję dodania kosztów po zamknięciu zgłoszenia.
- Więcej zmian można znaleźć w szczegółowym changelogu.