Nowości w MagikINFO

Nowości

Nowości w systemie MagikINFO

System MagikINFO rozwijany jest od 1999 roku. Pierwsza wersja opublikowana została pod nazwą PCinfo w roku 2000 i do 2005 roku aplikacja była rozwijana w środowisku Delphi. W 2008 roku została podjęta strategiczna decyzja o przejściu na platformę Microsoft.NET. Trzy lata później wydano w roku 2011 wersję 9.0 pod nową nazwą MagikINFO. W roku 2022 do portfolio modułów dołączył nowy moduł MagikSIGNAL.

Slider

nowości w wersji 18.5

 

Nowości dotyczące wszystkich modułów

Optymalizacja warstwy danych

W aplikacji została przeprojektowana warstwa bazodanowa. Ta zmiana dotyczy wszystkich ekranów i zapewnia szybszą pracę z danymi w całej aplikacji. Również zapytania i transakcje związane z importem danych do bazy danych, zwłaszcza import wyników audytu i monitoringu, zostały zoptymalizowane. Przeglądowi poddano także poszczególne typy danych w bazie danych, co powinno przyczynić się do zwiększenia szybkości pracy z danymi ogólnie.

 

Nowości w module MagikAUDIT

Baza danych zarządzania konfiguracją (CMDB)

Majątek MagikINFO już wcześniej spełniał bardzo ważną rolę w organizacjach, umożliwiając bardzo szczegółową, a zarazem kompleksową ewidencję majątku. Majątek zawiera nie tylko dane pozwalające na identyfikację urządzenia, ale również całą jego historię (wydanie, przeniesienie, zdanie, itp.), wszystkie naprawy, serwis i zaplanowane/zrealizowane przeglądy. Teraz w nowej wersji doszło do dodania funkcjonalności bazy zarządzania konfiguracją, czyli CMDB. Nowa funkcjonalność umożliwia tworzenie dowolnych relacji pomiędzy pozycjami majątku.

CMDB pozwala nie tylko na ewidencję zależności pomiędzy systemami i urządzeniami, ale główną wartością dodaną jest łatwa i skuteczna analiza ryzyka oraz szukanie przyczyn awarii na podstawie obserwarcji skutków.

 

Nowości w Majątku

W wersji MagikINFO 18.5 zmieniliśmy interface zarządzania majątkiem. Z lewej strony znajduje się teraz nowe menu, które umożliwia dostęp do działań. Z jego poziomu łatwo zrealizujemy przesunięcie zaznaczonych pozycji, wprowadzenie naprawy czy przypisanie dokumentu.

 v185 Maj1

 

Przekazanie wybranych pozycji majątku

W nowej wersji dodaliśmy opcję przekazania wybranych pozycji majątku przez portal. Tym samym użytkownik ma do dyspozycji dwie możliwości - może potwierdzić posiadanie całego sprzętu lub przekazać tylko wybrane pozycje. Otrzymuje on maila z prośbą o zatwierdzenie posiadania przekazywanego majątku i wtedy potwierdza, zaprzecza lub dopisuje dowolną notatkę, kończąc proces.

 

Nowości w module MagikMONITOR

Nowe raporty w wynikach monitoringu

Nowe raporty zostały utworzone na podstawie raportu "Oś czasu" i łączą dane z monitoringu aplikacji oraz stron www. Do dyspozycji są raporty szczegółówe oraz bardziej ogólne. Specyficzną cechą nowych raportów jest opcja zawężenia zakresu czasu, z którego chcemy widzieć wyniki. Możemy tym samym wyświetlić wyniki np. od godziny 8.00 do 16.00.

v185 MMpanel1 

Kolejną unikatową cechą nowych raportów jest wyświetlanie pauz, czyli czasu, przez który nie używano żadnej aplikacji albo nie odwiedzano żadnej strony.

v185 MMvystup1

 

Nowości w module MagikINFO portal / MagikHELPDESK

Zastępstwa za nieobecnych serwisantów Helpdesku

Nowa wersja MagikHELPDESK umożliwia ustawienie zastępstwa za serwisanta, który jest na urlopie, chorobowym lub w podróży służbowej. Zastępstwa można planować z wyprzedzeniem, ustawić serwisanta zastępującego, datę końca zastępstw, kategorie, w których zastępuje. Można wybrać różnych zastępców do różnych kategorii nieobecnego serwisanta. Tworzenie zastępstw jest proste i szybkie. Zastępstwo może określić sam serwisant lub jego menadżer. System już sam zatroszczy się o delegacje zgłoszeń do zastępców, przypisze, a później obierze im kategorie w których zastępują.

 

Nowe uprawnienia dostępu do majątku z Portalu

W katalogu Osób można teraz ustawić dodatkowe uprawnienia do Majątku na poziomie Portalu. Użytkownik może mieć uprawnienia do wszystkich danych, do danych z wybranych jednostek organizacyjnych i lokalizacji. Wszystkim użytkownikom możemy nadać uprawnienia do przekazanego im majątku i historii  przekazań.

v185 PortalMaj1

 

Wiele skrzynek mailowych do zasilania kolejek w Helpdesku

Serwer Komunikacyjny MagikINFO umożliwia wielokrotne uruchomienie i tym samym pobieranie maili w postaci nowych zgłoszeń do HD (POP3, IMAP, OAUTH2). W nowej wersji oprócz mechanizmu kategoryzacji zgłoszeń na podstawie tematu maila dodano opcję konfiguracji domyślnej kategorii, do której trafią zgłoszenia. To umożliwia łatwo uzyskać efekt, by każda skrzynka mailowa posiadała swoją kategorię w Helpdesku.

 

Oraz inne drobne ulepszenia…

  • Nowy raport "Konsole MagikINFO" - wyświetla wersje Konsoli oraz nazwy komputerów, na których je w sieci zainstalowano.
  • Przebieg aktualizacji bazy jest teraz sygnalizowany paskiem postępu, a wynik aktualizacji jest szczegółowo zapisywany w logu.
  • W module licencji pojawiła się nowa pozycja: Model licencjonowania (On-premise/Saas).
  • Nowe menu wyboru raportu monitoringu.
  • Opcja w Helpdesku umożliwiająca otwieranie szczegółów zgłoszenia w tej samej zakładce.
  • Ulepszenia na formularzu nowego zgłoszenia w Helpdesku.
  • Włączono opcję dodania kosztów po zamknięciu zgłoszenia.
  • Więcej zmian można znaleźć w szczegółowym changelogu.