Nowości w wersji 18.0
Nowości w module MagikAUDIT
Nowe Centrum Sterowania Siecią - SNMP
Centrum Sterowania Siecią otrzymało podstawowe wsparcie dla protokołu SNMP. W łatwy sposób można wyszukiwać drukarki, urządzenia sieciowe, NAS-y i prosto dodawać je do Majątku. Centrum Sterowania Siecią otrzymało również kilka kolejnych ulepszeń, na przykład - opcję wykorzystania do 20 wątków przeszukujących sieć, co znacząco przyśpiesza przeszukiwanie podanego zakresu adresów IP.
Nowy agent dla SO Linux
Nowa wersja agenta Linuksowego została napisana od zera, tak by wyniki skanu stacji z SO Linux były na zbliżonym poziomie do wyników dla SO Windows. Agent wspiera wszystkie dystrybucje takie jak Debian, Ubuntu, RHEL, Centos, Voidlinux oraz wszystkie ich pochodne. Podczas skanu wykrywane jest oprogramowanie zainstalowane z paczek, sprzęt, daemony (usługi) oraz pliki danych. Agent bazuje na ustawieniach agenta Windowsowego, ale umożliwia dodatkową konfigurację pod kontem SO Linux. Agent, tak samo jak w Windows, umożliwia uruchamianie audytu wg ustawionego harmonogramu i dodatkowo przy użyciu odpowiedniego przełącznika potrafi automatyczne znaleźć Serwer Komunikacyjny w sieci.
Wieloplatformowe wyniki audytu
W wielu miejscach aplikacji wzięto pod uwagę wieloplatformowość audytowanych urządzeń. Do dyspozycji są raporty aplikacji oraz sprzętu znalezionych w SO Windows, Linux oraz Android.
Nowości w Serwerze Komunikacyjnym
Wsparcie protokołu OAUTH2
Zostało dodane uwierzytelnianie za pomocą protokołu OAUTH2. Jest ona obecnie konieczna by uzyskać dostęp do skrzynki mailowej hostowanej w chmurze Microsoftu - Microsoft 365.
Nowa wersja aplikacji mobilnej MagikINFO Inventory
Nowa wersja aplikacji mobilnej, przeznaczonej do sczytywania kodów kreskowych, umożliwia bezpośrednią synchronizację z bazą danych MagikINFO. Dotychczasowa metoda wymiany informacji za pomocą importu/eksportu plików została zachowania, ale bezpośrednia synchronizacja z bazą jest od wersji 18.0 metodą preferowaną. W nowej wersji uprościł się cały proces inwentaryzacji, dzięki czemu można bardziej na żywo śledzić jej przebieg. Warto zaznaczyć, że aplikacja nadal jest "offlinowa", czyli do synchronizacji dochodzi tylko wtedy, kiedy osoba inwentaryzująca zdecyduje o tym. Podczas całego procesu inwentaryzacji urządzenie nie musi mieć dostępu do sieci/bazy danych.
Nowości w module Portal/MagikHELPDESK
Nowe raporty menagerskie
Statystyki zgłoszeń w poszczególnych kategoriach, dane pozwalające na ocenę pracy serwisantów i inne nowe raporty. Nowa wersja przywraca raporty helpdesku do interface webowego. Wśród zestawień znajdziemy nie tylko takie klasyki jak - statystyki zgłoszeń w danym przedziale czasowym wg kategorii, serwisanta, stanu, ale również zestawienia zawierające KPI, czyli indeks skuteczności realizacji zgłoszeń przez serwisantów. Wydajność serwisantów można analizować na podstawie SLA (czas reakcji) w poszczególnych kategoriach zgłoszeń oraz na podstawie wyrabiania się w terminie oczekiwanego rozwiązania problemu. Do dyspozycji są również zestawienia pozwalające na analizę kosztów związanych z realizacją zgłoszeń w danych kategoriach.
Nowy responsywny interface
Wszystkie zasadnicze ekrany MagikHELPDESK zostały zoptymalizowane pod kątem wyświetlania na urządzeniach przenośnych. Na przykład Dashboard, który wyświetla najważniejsze dane użytkownikowi, ale także serwisantom, dostosuje się teraz do szerokości ekranu. Tak samo szczegóły zgłoszenia są teraz dostosowane do małego ekranu. Wysyłanie zgłoszeń z urządzenia przenośnego stało się zdecydowanie bardziej intuicyjne i komfortowe. Administracja zgłoszeń zawiera w wersji mobilnej te najważniejsze dane wyświetlane tak, by łatwo przypisać zgłoszenie i je rozwiązać.
Kalendarz świąt
By dokładniej obliczać oczekiwany termin rozwiązania dodaliśmy opcję definiowania dni wolnych. Każda baza otrzyma zestaw powszechnych wolnych dni (świąt). System umożliwia definicje dwóch rodzajów świąt - cykliczne i jednorazowe. Administrator może dodać dowolne dni wolne, tak by dostosować listę świąt do potrzeb organizacji/firmy.
Nowe ustawienia dla kategorii zgłoszeń (szablony, wydatki)
Dodaliśmy nowe opcje kategorii zgłoszeń. Wersja 18.0 umożliwia ustawienie domyślnego tytułu zgłoszenia oraz tekstu zgłoszenia. Umożliwia to posiadanie kategorii, w których użytkownik wypełnia tylko stworzony przez Państwo formularz i wysyła zgłoszenie.
W najnowszej wersji można również ustawić obowiązek wprowadzenia kosztów dla danej kategorii. To umożliwia wymuszenie na serwisantach podania kosztów oraz/lub realnego czasu spędzonego na realizacji zadania. Bez spełnienia tego wymogu nie można zamknąć zgłoszenia.
Kolejne drobne ulepszenia ...
Zainteresowanych zapraszamy do lektury listy zmian. Changelog zawiera tym razem ponad 70 zmian w systemie.